OVER JUF MET BRIL
Leren door te maken, BEGRIJPEN met je handen

Juf met Bril: Creatieve Vrijheid in Kunstonderwijs
Mijn Onderwijsfilosofie
Creatief, empathisch, oprecht en eigenzinnig. Deze kernwaarden vormen de basis van mijn atelierlessen in het basisonderwijs, waar ik kinderen help hun eigen creatieve stem te ontdekken en ontwikkelen.
Kunstlessen Zonder Kaders
Mijn werkterrein omvat beeldende kunst in al haar vormen - van het platte vlak tot 3D-creaties. Met een rijke diversiteit aan materialen en technieken begeleid ik leerlingen in hun artistieke experimenten en help hen hun creativiteit te ontplooien.
Vrij Denken & Spontane Creativiteit
Bewust werk ik zonder vaste thema's of opgelegde kaders. Ik geloof sterk in:
- Vrij denken als basis voor authentieke expressie
- Spontane creativiteit die tot verrassende resultaten leidt
- Persoonlijke ontdekkingsreizen zonder vooraf bepaalde eindpunten
- Ruimte voor onverwachte artistieke ontwikkeling
Door leerlingen deze creatieve vrijheid te geven, worden ze aangemoedigd om hun eigen ideeën en gevoelens te verkennen. Dit bevordert een diepere persoonlijke betrokkenheid, stimuleert originaliteit, en creëert ruimte voor onverwachte ontdekkingen en artistieke groei.
Dubbele Artistieke Praktijk
Naast mijn werk als kunstdocent ben ik actief als beeldend kunstenaar. In mijn persoonlijke werk creëer ik een krachtige brug tussen persoonlijke ervaringen en maatschappelijke kwesties. Mijn kunst nodigt uit tot zelfreflectie en verbinding, waarbij ik onzichtbare verhalen zichtbaar probeer te maken.
Mijn Artistieke Werk Ontdekken
Meer over mijn artistieke praktijk en portfolio kun je ontdekken op: VANDUIKEREN
Contact
Interesse in mijn kunstlessen voor uw school? Neem contact op.
Ontdek hoe vrije creatieve expressie kinderen helpt hun eigen artistieke stem te vinden.